Kapalı Çarşıdan Toprak Damlı Evlere
Bir ressamın gözünde her renk bir cümbüş her fırça darbesi yaşama bir anlam katmaktır. Toprak damlı evlerdir bazen tuvale yansıyan, bazen de bir horozun kırmızı ibiğiyle kabarışıdır.
Bir ressamın gözünde her renk bir cümbüş her fırça darbesi yaşama bir anlam katmaktır. Toprak damlı evlerdir bazen tuvale yansıyan, bazen de bir horozun kırmızı ibiğiyle kabarışıdır. Çoğu kez kabına sığamayan bir papatya demeti ya da bir Anadolu kasabasının yorgun kadınlarının yüzlerindeki mutsuz ifadedir. Buz mavisi anlatır bir kış mevsimini. Badem ağaçları tepeden tırnağa bezenir, baharın gelişini müjdeleyen Akdamar Adasında. Sarışın bir güneş yazın en kavurucu anını anımsatır. Van'ın iğde kokulu sokakları, kavak ağaçları İskele caddesinin yalnızlığına eşlik ederdi.
Kızıl sarı yapraklar çoğu zaman hüzünlü sonbaharın habercisi olur, Ayla Çıtak'ın fırçasından süzülür akardı tuvalin üzerine…
Ayla Çıtak; Fırçasından özlem akan bir sanatçı, o bir memleket sevdalısı. O Akdamar Kilisesine duyduğu hayranlığından dolayı her eserine Akdamar Kilisesini sembolize ederek imzasını attan kadın. Yeri geldi aşkı, yeri geldi göçü, bazen en sarsıcı ayrılıkları izlenimci sanat akımından etkilenerek doğa olaylarını, gerçek yaşamı tuvallerine büyük ustalıkla yansıttı ve Kapalı Çarşı'nın Ressamı olarak tanındı.
Ayla Çıtak Van'da dünyaya geldi. Resme kendisi gibi sanatçı olan ağabeyinden etkilenerek başladı. İlk resim sergisini 1987 yılında Van'da açan sanatçı daha sonra ailesiyle birlikte Ankara'ya yerleşti. Ankara'da Nüzhet İslimyeli ile tanıştı. Suluboyaya olan ilgisini Nüzhet İslimiyeli'nin atölyesinde almış olduğu eğitimle pekiştirdi.